چند عادت عجیب برای تسریع کاهش وزن

چند عادت عجیب برای تسریع کاهش وزن

بیشتر آب بخورید، خصوصاً قبل از وعده‌های غذایی

همه می‌دانند برای زندگی به آب نیاز داریم. اما افراد کمی می‌دانند بدن ما به چه میزان آب نیاز دارد. اکثر افراد دچار کم‌آبی خفیف هستند که سبب کاهش انرژی و افزایش وزن می‌شود. برای سلامتی و کاهش وزن شدیدتر روزانه قبل از هر وعده و یا هرزمان که احساس خستگی کردید 453 گرم آب بنوشید.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

 زمان بیشتری غذای خود را بجوید

نظریه‌ای که دراین‌باره توضیح می‌دهد این است که بین زمان قورت دادن غذا و زمانی که مغز حس گرسنگی در بدن را کاهش می‌دهد تأخیر وجود دارد و این تأخیر سبب می‌شود در انتهای وعده‌ی غذایی بیشتر از حد لازم غذاخورده باشید.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

پس از هر وعده غذایی پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی بهترین ورزش نیست و با ورزش‌های جدید دیگر قابل‌مقایسه نمی‌باشد. اما نکته‌ی دیگری در اینجا وجود دارد: حتی فعالیت کم پس از هر وعده‌ی غذایی سبب می‌شود گیرنده‌های GLUT-4 ( انتقال‌دهنده‌های گلوکز ) در بدن فعال‌شده و ماهیچه‌ها همه‌ی گلوکوزی که می‌خوریم را جذب کنند.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

از هوای سرد کمک بگیرید تا چربی برای شما به کار گرفته شود

بیشتر بافت‌های چربی در بدن چربی سفید هستند. این همان چربی‌ای است که شما آن را می‌شناسید. اما مقدار کمی چربی قهوه‌ای نیز در بدن وجود دارد که برای گرم نگه‌داشتن شما می‌سوزد. شما می‌توانید با قرار گرفتن در معرض هوای سرد موجب شوید سرعت سوختن این چربی افزایش یابد.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

 آب‌لیمو، عسل و دارچین به غذای خود اضافه کنید

راه‌هایی وجود دارد که بدن شما با سرعت کمتری مواد غذایی را هضم کند. افزودن آب‌لیمو و دارچین به وعده‌های عذابی زمان انتقال غذا از معده به روده را کاهش داده و سبب بهبود کنترل انسولین و قند خون می‌شود. همچنین افزودن مقدار کمی شکر با عسل به بهبود سطح قند خون کمک می‌کند زیرا عسل از قندهای دیگر دیرتر هضم می‌شود.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

از وعده‌های غذایی خود عکس بگیرید

گرفتن عکس از وعده‌های غذایی چندین بار بهتر از نوشتن غذاها در یک دفترچه است. برای آنکه متوجه غذایی که مصرف کرده‌اید باشید یک حساب کاربری در برنامه‌ای مانند اینستاگرام برای خود درست کرده و هر وعده عکس غذای خود را در آن آپلود کنید. بدین‌وسیله شما دقت بیشتری به وعده‌های غذایی خودکرده و از اینکه دوستانتان می‌بینند که غذایی سالم خورده‌اید احساس شادی خواهید کرد.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

منبع : ویکی.5040

نظرات خود را بیان کنید