خوراکی ها ی مفید برای موهای شما

 خوراکی ها ی مفید برای موهای شما

پروبیوتیک ها

التهاب می‌تواند در روند رشد موها اختلال ایجاد کند. کنترل التهاب با تغذیه‌ی غذاهای مناسب می‌تواند از آن اثرات مخرب جلوگیری کند. روزانه مصرف سه وعده از غذاها و نوشیدنی‌های دارای پروبیوتیک پیشنهاد می‌شود.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

ویتامین D

مقدار کم ویتامین D می‌تواند باعث نازک شدن موها شود. برای دریافت ویتامین D بیشتر در رژیم غذایی ماهی‌هایی مانند سالمون، ساردین یا  ماهی تن را امتحان کنید. لبنیاتی مانند شیر و ماست نیز انتخاب‌هایی عالی هستند.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

آهن

اگر  نتیجه‌ی آزمایش شما نشان می‌دهد کمبود آهن دارید می‌توانید مقداری آهن به  رژیم غذایی خود بیفزایید تا شاهد تغییرات بهتری باشید. بدن شما آهن را از گوشت بهتر از منابع گیاهی جذب می‌کند. مرغ منبع خوبی برای جذب آهن است. برای انتخاب‌های گیاهی به سراغ عدس، لوبیا و دیگر حبوبات بروید. به یاد داشته باشید زمان می‌برد تا غذا روی رشد موها اثر بگذارد بنابراین چند ماه زمان می‌برد تا شاهد نتایج باشید.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

آنتی اکسیدان ها و چربی‌های سالم

ترکیب اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با رادیکال‌های  آزاد تأثیر بهتری از مصرف جداگانه‌ی آن‌ها دارد. یک رژیم غذایی دارای چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان ها می‌توانند برای سلامت بدن و موهای شما مفید باشند.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

پروتئین

بیشتر غذاهای غنی از آهن منبع خوبی برای پروتئین نیز هستند. بنابراین اگر مصرف آهن شما کافی باشد مصرف پروتئینتان نیز کافی است.اما اگر به سراغ غذاهای آهن داری می‌روید که پروتئین کمی دارند، مانند برشتوک‌های صبحانه، برنج سفید... شاید بدنتان کمبود پروتئین داشته باشد. ماست، تخم‌مرغ، بادام، آجیل‌ها و ... منابع خوبی برای تأمین پروتئین هستند.

طلا خانم ، مجله الکترونیکی نیازمندی های بانوان

منبع : ویکی.5040

 

نظرات خود را بیان کنید